Eines de realitat aumentada i virtual a l'aula d'anatomia patològica

Aplicació d'eines de realitat augmentada i realitat virtual

Aquest projecte ha estat coordinat per l'IES Ramón y Cajal de Múrcia i han participat, a banda de l'Institut Hospital del Mar FP Sanitària l'IES Carlos Castilla de Cadis, l'IES Ribera del Tajo de Toledo i l'empresa Innoarea. 

Aquest projecte pretén la incorporació de realitat virtual i de realitat augmentada, mixta i estesa, per a la recreació de protocols de laboratoris immersius en què l'alumnat pot participar en experiències en un entorn interactiu per a la capacitació, aplicant la metodologia de gamificació, ser avaluat i generar mètriques de resultats individuals. Un dels productes que s'ha generàt és una sala de necròpsies virtual, que permet a l'alumne, juntament amb l'anatomopatòleg, interactuar amb òrgans amb diferents patologies, fent de forma sistemàtica una autòpsia instrumentalitzada íntegra o virtòpsia.

En aquest sentit, la transferència de coneixements bidireccional entre el professorat i l'empresa aporta rigor científic als productes generats i els centres educatius s'enriqueixen amb els aspectes tecnològics. Com a resultat final es persegueix dotar la formació professional de més caràcter innovador, augmentar-ne la difusió i traslladar un procés educatiu de qualitat a l'alumnat.

https://anatomiapatologiavirtual.es/
 

Aquest projecte ha estat finanzat amb els fons Next Generation de la Unió Europea: