Documentació i administració sanitàries

Orientació professional a la Gestió de Dades

Durada: Dos cursos acadèmics 2000 hores

Els Tècnics i les Tècniques Superiors en Documentació i administració sanitàries organitzen el tractament de la informació i la documentació clíniques, les codifiquen i garanteixen el compliment de les normes de l'administració sanitària i dels sistemes de classificació i codificació internacionals, amb el suport de les noves tecnologies.

L'orientació professional del títol està enfocada a capacitar al o la  tècnic per al procés d'explotació i validació de bases de dades aplicant criteris de qualitat i la realització de la gestió documental i de dades en els assajos clínics i en els projectes de recerca.

Horari lectiu:

Primer: Matí de 8.30 h a 14.30 h

Segon: Matí de 8.30 h a 14.30 h més dues tardes fins a les 17.00

Què és l'FP Dual?

La formació professional Dual fa referència a la modalitat d'ensenyament professional que combina els processos d'ensenyament i aprenentatge a l'empresa i a l'Institut.

Més informació sobre l'FP Dual

Els espais

Què sabré fer

QUÈ APRENDRÉ?

Mòduls tècnico professionals

  • Gestió de pacients · Gestió administrativa sanitària
  • Atenció psicosocial al pacient/usuari
  • Ofimàtica i processos de la informació
  • Sistema d'informació i classificació sanitaris
  • Extracció de diagnòstics i procediments
  • Codicació sanitària
  • Validació i explotació de dades

Mòduls transversals

  • Formació i orientació laboral
  • Empresa i iniciativa emprenedora
  • Projecte de documentació i administració sanitaris
  • Formació en centres de treball

Mòduls de suport

  • Arxiu i documentació sanitaris
  • Terminologia clínica i patològica
  • Anglès tècnic

Mòduls propis

  • Acreditació de centres sanitaris
  • Gestor de dades sanitàries

Testimonis

Actualment estic treballant de tècnica en documentació sanitària al centre de pràctiques on vaig estar durant el segon curs del cicle formatiu.

Júlia Dolcet Roig Exalumna del CFGS de Documentació i administració sanitària

De què treballaré?

Atenció primària, Atenció especialitzada: sistemes d'informació, servei de documentació i arxiu, avaluació i control de la qualitat, Recerca biomèdica i assajos clínics, Biobancs.

On podré fer les pràctiques?

Professorat

Marta Sorribas

Coordinadora de l’àrea  del CFGS Documentació i Administracions Sanitàries, orientació professional gestió de dades

  • Sonia Aliaga

    Tutora del CFGS Documentació i Administracions Sanitàries, orientació professional gestió de dades.

  • Nuria Somoza

    Tutora del CFGS Documentació i Administracions Sanitàries, orientació professional gestió de dades.

Mira què fem

L’Institut Bonanova, premi a l'Aliança STEAM pel talent femení “Nenes en peu de Ciència” que atorga el Ministeri d’Educació i Formació Professional

Un total de 13 projectes -10 de centres educatius i 3 d'entitats i organitzacions- rebran el premi de l'Aliança STEAM pel talent femení, amb motiu de la celebració del Dia Internacional de la Dona i la Nena en la Ciència. El lliurament de guardons tindrà lloc dissabte que ve. En total, s'han presentat més de 130 candidatures en aquesta primera convocatòria.