Diagnosi

Per fer la diagnosi, la comissió digital ha utilitzat el recurs SELFIE i els Indicadors del centre, una eina de reflexió desenvolupada per la Comissió Europea amb l'objectiu d'ajudar als centres educatius a identificar els seus punts forts i febles des d'un punt de vista digital.

A partir de l'anàlisi d'aquestes eines, es detecten els següents punts forts i punts febles segons diferents aspectes.

Alumnat

Punts Forts

Punts febles

L'alumnat disposa de la guia de l'estudiant amb tutorials explicatius dels tràmits acadèmics administratius digitals del centre.

Una petita part de l'alumnat no té recursos propis per respondre o accedir a la informació digitalitzada

El servei d'informàtica ofereix seguiment i suport amb cita prèvia

L'alumnat necessita disposar de certificats oficials en competència digital ciutadana per accedir a determinades ofertes de treball
 

Manca de coneixements sobre seguretat en l'ús d'Internet i l'ús de material digital no propi.

Professorat

Punts Forts

Punts febles

Tot el professorat té una competència digital adient per tal d'aplicar recursos digitals a l'aula.

L'àrea amb més marge de millora és la de facilitar la competència digital de l'alumnat i fomentar activitats d'autoavaluació i coavaluació entre ells.

Es detecten com a punt fort en la competència digital docent les àrees següents: continguts digitals, ensenyament i aprenentatge i avaluació i feedback.

Manca d'homogeneïtzació en l'ús d'algunes aplicacions digitals.
La majoria del claustre domina l'entorn virtual d'aprenentatge del centre.

Manca de coneixements sobre seguretat en l'ús d'Internet i l'ús de material digital no propi.

Hi ha una biblioteca actualitzada de vídeos tutorials de les aplicacions i les plataformes educatives que s'utilitzen al centre.  

Centre

Punts Forts

Punts febles

Infraestructura, recursos informàtics i connexió elevada.

La varietat i complexitat de les eines, aplicacions i plataformes fa que hi hagi usuaris que no se'n surtin. Hi ha diferències grans en el nivell de competència docent.
 

En situacions de vulnerabilitat de l'alumnat, es faciliten els recursos i els dispositius tecnològics.


Diferències significatives en el nivell de la competència digital dels docents.
 
Servei d'informàtica propi que dona suport a l'activitat de centre i gestiona les incidències ocorregudes.

Dificultat per a la connectivitat elèctrica i wifi que no dona resposta al volum d'alumnat actual.

Hi ha moltes aplicacions, eines i plataformes que afavoreixen el procés d'Ensenyament-aprenentatge de l'alumnat.  
Bon sistema de comunicació interna amb grups electrònics específics.  

Sector sanitari

Punts Forts

Punts febles

Tenim accés en el centre a tecnologia digital aplicada en el sector
 

Canvis tecnològics molt freqüents
 

Tenim convenis de col·laboració amb centres sanitaris que permeten l'adquisició de competències digitals avançades